Audi A6 – wrażenia z jazdy
Audi A6 40 TDI dostępne w wypożyczalni samochodów PANEK Rent a Car zadebiutowało na polskim rynku w 2018 roku. Elegancki model od razu znalazł uznanie wśród klientów i błyskawicznie osiągnął sukces. O tym, jak jeździ się limuzyną z Ingolstadt przeczytacie Państwo poniżej.
Nie ma co ukrywać, że prawie pięciometrowe nadwozie typu sedan wpada w oko i urzeka swoją elegancką spokojną linią. W sylwetce została jednak ukryta spora dawka dynamiki i siły, która zaakcentowana została szczególnie w rejonie błotników, które uwypuklono w taki sposób, by nawiązywały stylistycznie do pierwszego Audi quattro – samochodu, który zmienił świat motoryzacji.
Optymalny układ napędowy
Audi A6 40 TDI dostępne w wypożyczalni PANEK Rent a Car wyposażone są w dwulitrowy, wysokoprężny, turbodoładowany silnik o mocy 204 KM, współpracujący z 7-biegową skrzynią automatyczną S-tronic. Za przeniesienie napędu odpowiada zaawansowany układ quattro, który inteligentnie kieruje moc i moment obrotowy na poszczególne osie i koła. Pierwszym uczuciem, jakie pojawia się zaraz po ruszeniu z miejsca jest lekkość, z jaką Audi A6 nabiera prędkości. Wysoki moment obrotowy 400 Nm dostępny jest w zakresie obrotów 1700 – 3000, dzięki czemu przyspieszenia na każdym z biegów są rzeczywiście odczuwalne. Aksamitna praca układu napędowego jest zasługą 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów S-tronic. Program sterujący jej pracą to majstersztyk informatyki. Poszczególne przełożenia zmieniane są w sposób aksamitny i praktycznie niezauważalny. Gdyby nie zmiana pozycji wskazówki obrotomierza na wirtualnym zestawie wskaźników, kierowca mógłby się nie zorientować, że skrzynia zmieniła przełożenie. Dodatkowo cały proces przebiega w sposób błyskawiczny, a reakcja na „kickdown” jest natychmiastowa i powoduje wystrzelenie auta do przodu. Sportowy duch Audi budzi się dopiero po włączeniu trybu Dynamic. Skrzynia zaczyna zmieniać biegi z wyraźnym szarpnięciem imitując wyczynowe, sekwencyjne skrzynie wyścigowe. Odczucia w prowadzeniu stają się bardziej bezpośrednie i responsywne, a kierowca ma poczucie fizycznego połączenia z maszyną.
Radary, kamery, czujniki…
Audi A6 40 TDI zostało zaprojektowane z myślą o pokonywaniu długich tras i właśnie na lewym pasie autostrady czuje się najlepiej. Doskonale wyciszone wnętrze perfekcyjnie izoluje pasażerów od świata zewnętrznego, a niezły system audio pozwala całkowicie się odprężyć. Ważne w kontekście komfortu i bezpieczeństwa są w Audi systemy asystujące. Układ utrzymania pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat to motoryzacyjna „Liga Mistrzów”. Komputer wspomagany przez czujniki, kamery i radary analizuje to, co dzieje się wokół pojazdu i dostosowuje się do aktualnych warunków. Samochód nie myszkuje w obrębie pasa, tylko utrzymywany jest dokładnie w jego środku, a system radzi sobie nawet z trudniejszymi zakrętami. Obecność systemów nie zwalnia naturalnie z obowiązku prowadzenia, ale świadomość obecności wirtualnego „Anioła Stróża” jest nie do przecenienia.
Wnętrze na miarę czasów
Najważniejszą kwestią tworzącą więź kierowcy z pojazdem jest indywidualne odczucie w kontakcie z samochodem. Audi A6 nie może mieć na tym polu żadnych kompleksów. Nie dość, że auto pięknie prezentuje się z zewnątrz (samochód został zaprojektowany przez polskiego projektanta – Parysa Cybulskiego), to wnętrze jest po prostu małym salonem, w którym aż chce się spędzić kilka godzin. Ogromne i bosko wygodne fotele zostały zaprojektowane według najlepszych założeń ergonomii i w tej klasie nie mają sobie równych. Dobrze poczuje się tu zarówno koszykarz jak i zapaśnik i obaj bez trudu znajdą idealną pozycję za kierownicą. Z tyłu także nikt nie będzie narzekać na brak miejsca na kolana, czy głowę. Pod względem przestrzeni jest tu po prostu luksusowo, a i komfort jaki prezentuje kanapa jest na najwyższym poziomie. O technice ukrytej w panelu sterowania Audi A6 napiszemy w kolejnej części cyklu samochód miesiąca, warto jednak już dziś zaznaczyć, że niemiecką limuzynę smakuje się dotykiem.
Audi A6 40 TDI dostępne w wypożyczalni samochodów PANEK Rent a Car jest pojazdem kompletnym. Sprawdzi się jako biznesowa limuzyna i rodzinny sedan na daleką podróż. Pod elegancką karoserią kryje się najnowocześniejsza technika, która w dyskretny sposób wspomaga kierowcę i sprawia, że w niemieckiej limuzynie czujemy się po prostu dobrze