Hyundai Elantra – nowoczesność w klasycznym wydaniu
Hyundai Elantra siódmej generacji, który właśnie zadebiutował w wypożyczalni samochodów PANEK Rent a Car to samochód ze wszech miar nietuzinkowy. Jego niespotykany i niezwykle dynamiczny design zwraca uwagę kierowców, a nieskomplikowana technika zapewnia bezawaryjne użytkowanie. Jak więc sprawdza się połączenie ekstrawaganckiej stylistyki z konwencjonalną, niemal klasyczną technologią?
Przede wszystkim wygoda
Nowy Hyundai Elantra swoimi wymiarami nieco wykracza poza standardy klasy Compact i jego zadaniem jest konkurowanie na rynku z takimi modelami jak Skoda Octavia i Honda Civic sedan. Auto okazuje się wewnątrz niezwykle przestronne i szczerze mówiąc właśnie ilość miejsca w kokpicie jest największą zaletą koreańskiego sedana. Fotele przednie są ultra wygodne i zaprojektowano je tak, by zapewnić wygodę podróżowania nawet w najdłuższej trasie. Oparcia foteli bardzo dobrze podtrzymują ciało, a siedziska są wystarczająco długie, by zapewnić podparcie ud nawet osobom o wzroście 190 cm. Ogromną ilość miejsca wygospodarowano także w drugim rzędzie siedzeń, a na szczególne uznanie zasługują parametry na wysokości kolan. Jedynym problemem, będącym konsekwencją nisko opadającego dachu może być fakt, że wysocy pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mogą mieć kłopot z ilością przestrzeni na głowę.
Kolejnym zaskoczeniem jest połączenie nowoczesności z tradycją w rejonie deski rozdzielczej. Z jednej strony bowiem mamy dwa wyświetlacze ciekłokrystaliczne (jeden w miejscu zegarów i drugi centralny), z drugiej strony projektanci zachowali całą klawiaturę fizycznych przycisków sterujących poszczególnymi funkcjami. Wszystko jest jednak na swoim miejscu, czytelne i intuicyjnie rozmieszczone.
Spokojnie do celu
Nowa Elantra wyposażona została w klasyczny układ napędowy składający się z benzynowej jednostki o pojemności 1,6 l, współpracującej z bezstopniową skrzynią CVT. Silnik jest konstrukcją wolnossącą, a więc pozbawioną jakiegokolwiek wspomagacza w postaci turbosprężarki, czy kompresora. Rozwija on moc 123 KM, a moment obrotowy 153 Nm osiągany jest przy 4500 obrotach na minutę. Od razu widać, że nowy sedan Hyundaia do demonów prędkości nie należy, ale też nie takie było założenie projektantów. Elantra ma być spokojnym samochodem do poruszania się na długich dystansach i w tej kategorii spisuje się doskonale. Moc rozwijana jest równomiernie i samochód spokojnie nabiera prędkości. Szczególnie zadowoleni będą kierowcy, którzy pamiętają minioną dekadę w motoryzacji i bardzo za nią tęsknią. Hyundai nie zaskoczy nikogo swoją dynamiką, ale też nie będzie ostatni. Szczególnie podoba się nam dźwięk klasycznego, czterocylindrowego silnika, który spokojnie nabiera obrotów.
Na słowa uznania zasługuje również układ jezdny, a w szczególności zawieszenie i poziom resorowania. Samochód prowadzi się jak limuzyna wybierając nierówności jak najlepsi przedstawiciele klasy premium. Do kabiny nie przedostają się praktycznie żadne stuki i hałasy z zewnątrz. Jedynym dźwiękiem, który nadmiernie wnika do wnętrza jest szum toczących się opon. Poza tym aerodynamika jest na dobrym poziomie, a i wyciszenie kabiny nie odstaje od konkurencji.
Zachęcamy Państwa do wyboru nowego Hyundaia Elantra, który dostępny jest w całej Polsce w wypożyczalni PANEK Rent a Car. Jeśli planujecie Państwo długą i spokojną trasę w jedno z prezentowanych przez nas miejsc, koreański sedan z pewnością będzie dobrym wyborem.