Hyundai Elantra – tradycja i nowoczesność
Do floty PANEK Rent a Car dołączył właśnie samochód, który łączy w sobie wysmakowaną stylistykę, komfort prowadzenia i legendarną niezawodność układu jednego. Nowy Hyundai Elantra jest autem, które podąża własną ścieżką i w dobie downsizingu oraz doładowanych jednostek napędowych wciąż pozostaje wierny swojej koncepcji spokojnego, wolnossącego silnika benzynowego. Nie jest przypadkiem więc, że Elantra zdobyła nagrodę North American Car of The Year 2021.
Hyundai Elantra to samochód utrzymany w wyjątkowo modnej dziś stylistyce Coupe. Nisko poprowadzona linia dachu nadaje karoserii niezwykle dynamicznego charakteru, a ostre cięcia linii bocznej dodatkowo potęgują to wrażenie. Przód nowej Elantry w udany sposób nawiązuje do popularnego SUV-a Tucson. Choć reflektory nie są tak spektakularne, jak u większego brata, to grill nawiązujący stylistyką do szlifowanych diamentów doskonale wpisuje się w nowy design Hyundaia. Równie dużo dzieje się z tyłu pojazdu, gdzie mocno opadający kufer przechodzi w zespolone lampy tylne stając się swoistym zakończeniem linii nadwozia. Sam bagażnik nie jest przesadnie wielki, ale jego wielkość 474 dm3 podporządkowana została stylistyce.
Zupełnie nową jakością jest również wnętrze Hyundaia, które wprowadza kierowcę w nowy świat koreańskiej motoryzacji. Podwójny wyświetlacz na desce rozdzielczej robi ogromne wrażenie i choć wygląda jak „inspirowany” tym z Mercedesa, nam bardzo się podoba. Cała deska rozdzielcza, podobnie, jak linia nadwozia poprowadzona jest we poziomie. Ten zabieg stylistyczny sprawił, że w kabinie panuje wrażenie przestronności i luksusu. Sam kokpit zwrócony jest w kierunku kierowcy pod kątem 10 stopni poprawiając ergonomię i ułatwiając dostęp do przycisków. Hyundai przez ostatnie lata udowodnił nie raz, że wie co robi i tym razem nie zawiódł. Fotele są bardzo wygodne, a i przestrzeni wewnątrz nie brakuje. Łączność ze smartfonem zapewnia system Bluelink, a zaawansowane systemy bezpieczeństwa monitorują przestrzeń wokół samochodu.
Przy całej tej nowoczesności i wysmakowanej stylistyce dziwić może fakt, że pod maską Hyundaia Elantry znalazł się wolnossący silnik o pojemności 1.6 litra generujący moc 123 KM i moment obrotowy 153 Nm przy 4500 obrotach na minutę. Na papierze osiągi nie robią większego wrażenia, ale subiektywne odczucia za kierownicą są zupełnie odmienne. Wolnossący motor równomiernie nabiera prędkości i potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną równą 200 km/h! Silnik jest przy tym oszczędny w paliwo, a to niezwykle ważna kwestia, na którą szczególnie zwracają uwagę klienci wypożyczalni samochodów.