Peugeot 508 – Piękny indywidualista
Nowe francuskie kombi zrywa definitywnie z obrazem nudnego samochodu, które służy jedynie do przemieszczania się z punktu A do B. Nowy Peugeot 508 SW jest świeży, nacechowany sportem i zwraca na siebie uwagę. Wybierając się nim do rodziny na święta, z pewnością zostaniecie zauważeni. Koniecznie sprawdźcie dostępność samochodów w wypożyczalni PANEK Rent a Car.
Długa maska, smukła sylwetka i nisko poprowadzona linia dachu kończą się wąską listwą świetlną, której elementem charakterystycznym są światła przypominające ślad po lwich pazurach. Przód samochodu ma budzić respekt, a pionowo narysowane światła dzienne w kształcie kłów, pojawiając się w lusterku, mają skłonić innych kierowców do posłusznego powrotu na prawy pas autostrady. Sportowego charakteru nadają karoserii także bezramkowe drzwi i czynią z 508 bardziej coupe niż kombi.
Wnętrze to także nowy rozdział w historii Peugeota. Pewne wzory znamy już z ostatnich premier francuskiego lwa, ale znacznie bliżej mu do samochodu sportowego niż limuzyny i trudno będzie go zakwalifikować do grona konstrukcji rodzinnych. Tę funkcję pełnią w Peugeocie SUV-y 3008 i 5008, dlatego projektanci mogli sobie pozwolić na zupełnie inne podejście do auta segmentu D. Kokpit jest zwrócony w stronę kierowcy i otacza go szczelnie, jakby był szyty na miarę. Choć samochód jest niski, nie ma kłopotu z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą. Fotele są komfortowe i obszerne, ale jednocześnie zapewniają dobre podparcie dla pleców. Z tyłu wygodnie pojadą dwie dorosłe osoby, ale bez problemu zamontujecie także w 508 foteliki dla dzieci. Zewnętrzne siedziska kanapy wyposażone są w mocowanie IsoFix. Duży i ustawny jest za to bagażnik, którego klapa unosi się wysoko.
Nasz lew, dostępny w biurach PANEK Rent a Car na terenie całego kraju, napędzany jest silnikiem benzynowym 1,6 PureTech o mocy 180 KM. Na pierwszy rzut oka trochę mało, jak na samochód o sportowym charakterze, okazuje się jednak, że obawy o osiągi są nieuzasadnione. Auto chętnie przyspiesza, a silnik efektywnie korzysta z wysokiego momentu obrotowego. Ośmiobiegowy automat sprawnie zmienia biegi i pracuje niemal niezauważalnie. Efektem dobrego zestrojenia podzespołów jest ograniczony apetyt na paliwo. Bez problemu da się uzyskać wynik 6-7 l/100 km i to zarówno w trasie, jak i w mieście.
Sportowo zestrojone zawieszenie pozwala na szybkie i, co najważniejsze, precyzyjne pokonywanie zakrętów, a to wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale i przyjemność z jazdy. Nadwozie nie przechyla się zbytnio szybkich łukach, a hamulce są bardzo sprawne. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności i nie przenosi hałasu do wewnątrz. Brawa za dobrą izolację akustyczną i spasowanie elementów wnętrza. Szyby wzorowo przylegają do uszczelek, nie powodując szumu. Jedynie malutka kierownica wymaga przyzwyczajenia. Trzymając ją można odnieść wrażenie podróżowania dużo autem o numer mniejszym niż w rzeczywistości.
Wygląda na to, że projektantom udało się osiągnąć cel. Peugeot 508 ma przede wszystkim dawać radość z jazdy kierowcy i jego pasażerom, bez oglądania się na cokolwiek i kogokolwiek. Ma być oderwaniem od szarej codzienności i enklawą, w której to kierowca dyktuje warunki. Egoistyczne? Być może, ale czy w dobie unifikacji wszystkiego nie można pozwolić sobie na prowadzenie samochodu, uwzględniając jedynie swoje preferencje? Samochody PANEK Rent a Car dostępne są w całej Polsce i już dziś możecie je rezerwować na świąteczne i zimowe wyjazdy.
Autor: Michał Garbaczuk