Toyota Corolla – królowa niezawodności
Jest takie powiedzenie, że Diamenty są wieczne. To także tytuł jednego z filmów z agentem 007. Niestety James Bond nie miał okazji jeździć Toyotą Corollą i tak sobie myślę, że może to i dobrze, bo filmy byłyby krótsze i pozbawione wielu scen z pościgami, w których samochody gubią mnóstwo części, a Tajny Agent Jej Królewskiej Mości zawsze docierałby do celu zawsze na czas.
Toyota Corolla – Nowa linia, nowy styl
Corolla jest wieczna i zbyt niezawodna, by stać się bohaterem filmu akcji. Można zaryzykować nawet, że mogłaby być idealnym bohaterem polskiego kina. Tu po prostu Nic się nie dzieje!”. Mogłaby, gdyby nie fakt, że 12 generacja modelu zrywa ze wszystkimi stereotypami dotyczącymi wyglądu kompaktowej Corolli. Design obecnej generacji spowodował odklejenie łatki samochodu niezawodnego, ale nudnego do bólu. Nowa Toyota wygląda, jakby została zaprojektowana we włoskim studiu stylistycznym. Jest odważna, zadziorna i pewna siebie. Do tego konstruktorzy stworzyli bajecznie wygodne fotele, z których nie chce się wysiadać. Co istotne, świetnie i co najważniejsze – ergonomicznie – wyprofilowano także tylną kanapę, na której zmieści się nawet trzech pasażerów. Uchwyty dla systemu IsoFix są dwa na zewnętrznych siedzeniach. Słowa uznania należą się także bagażnikowi. Jest wielki, pojemny i ma podwójną podłogę. Jego pojemność to 596 l, co stawia Corollę Touring Sports w czołówce nie tylko swojej klasy, ale wśród kombi w ogóle.
Toyota Corolla – Hybrydowa klasyka
Toyota jest pionierem i liderem w propagowaniu hybrydowych układów napędowych. Nowa Corolla proponuje i właśnie taka jednostka znalazła się pod maską samochodu dostępnego w wypożyczalni PANEK Rent a Car. Zespół napędowy oparto na wolnossącym silniku benzynowym o pojemności 1.8l i współpracującym z nim silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu to 122 KM. Niby niewiele, ale zupełnie wystarczająco, by sprawnie poruszać się po mieście i nieźle, jeśli chcemy ruszyć w dłuższą trasę. Najważniejszym zadaniem hybrydy jest ostrożne obchodzenie się z paliwem i nowa Corolla wywiązuje się ze swojego zadania wyśmienicie. Osiągnięcie wyniku na poziomie 3,8 l/100 km nie jest żadnym spektakularnym wyczynem, a są kierowcy, którzy osiągnęli już mistrzostwo w ekodrivingu i potrafią uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki.
Hybrydą należy jednak nauczyć się jeździć, a na pewno trzeba porzucić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. Co ciekawe najlepsze rezultaty daje szybkie przyspieszenie do danej prędkości i utrzymywanie jej muskając małym palcem prawej stopy pedał przyspieszenia. Więcej o technice jazdy nowoczesnymi hybrydami Toyoty piszemy na naszym Blogu.
Bezpiecznie i komfortowo
Jazda nową Toyotą Corollą Touring Sports okazuje się bardzo przyjemna. Samochód zaskakuje dynamiką w trasie, a zawieszenie to udany kompromis pomiędzy dobrym prowadzeniem, a kojącym, komfortowym resorowaniem, z którego Toyota słynie od zawsze. Kabina jest nieźle wyciszona i jedynie przy wysokich prędkościach do uszu kierowcy zaczynają docierać szumy opływającego karoserię powietrza. Na szczęście w okolicach 140 km/h w kabinie panuje przyjemna atmosfera.
Toyota Corolla z wypożyczalni PANEK Rent a Car została również wypożyczona w szereg nowoczesnych asystentów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Na pokładzie znalazł się asystent utrzymania pasa ruchu, system wykrywający obiekty w tak zwanym „martwym polu”, czujniki i kamerę cofania a także aktywny tempomat i układ awaryjnego hamowania., wszystko po to, by zapewnić klientom wypożyczalni PANEK Rent a Car maksymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa. Samochody dostępne są w oddziałach PANEK w całej Polsce.
Autor: Michał Garbaczuk