ipanek
The Art of sharing

Toyota Corolla z wypożyczalni PANEK

Toyota Corolla z wypożyczalni jest najlepiej sprzedającym się modelem samochodu na świecie. Najnowsza generacja definitywnie zrywa z wizerunkiem nudnego pojazdu dla handlowca. Projektanci puścili wodze fantazji i zaprojektowali piękne nadwozie, które w wersji kombi jest obecnie jednym z najciekawszych wyborów na wakacyjne wyjazdy. Auta dostępne są w wypożyczalni PANEK Rent a Car.

Atrakcyjna stylistyka

Mocno wystylizowany przód ze skośnymi reflektorami i ogromnym grillem od razu rzuca się w oczy. Jest intrygujący i odważny. Napompowane nadkola i wznosząca linia okien nadają sylwetce atletycznego wyglądu. Model Touring Sports zastąpił na polskim rynku jednocześnie 2 modele. Po pierwsze, co zupełnie naturalne, jest następcą Aurisa Touring Sports, a po drugie wypełnia lukę po wycofanej z oferty Avensis Kombi. Toyota postawiła więc przed Corollą XII generacji trudne zadanie uciągnięcia sukcesu dwóch niezwykle popularnych samochodów, bo z jednej strony musi zachować kompaktową formę, a z drugiej zastąpić auto kierowane jednak do kadry menadżerskiej. Toyocie ta niełatwa sztuka udała się całkiem nieźle. Toyota Corolla z wypożyczalni w wersji Touring Sports ma rozstaw osi 2700 mm, czyli dokładnie tyle, ile w Avensisie i aż 100 mm więcej niż w Aurisie. I tę różnicę czuć podczas jazdy.

Przestronna kabina – Toyota Corolla z wypożyczalni

Kabina Corolli prezentuje się oryginalnie, a przednie fotele to absolutna czołówka jeśli chodzi o wygodę. Z tyłu bez problemu usiądzie dwóch dorosłych mężczyzn, a podłogę bagażnika można obniżyć, co szczególnie przydaje się podczas przewożenia dużych gabarytów, jak również pakowania wakacyjnych bagaży. Pojemność kufra to 596 dm3.

Dynamicznie, ale wciąż oszczędnie

Auto prowadzi się pewnie i jest bardzo przewidywalne. Układ kierowniczy nie jest przesadnie bezpośredni, ale Corolla nastawiona jest przede wszystkim na komfort. Pod maską pracuje klasyczny układ hybrydowy Toyoty, czyli benzynowa jednostka 1.8 VVTi i silnik elektryczny. Zestaw legitymuje się mocą 122 KM i przyspiesza do 100 km/h w 11,1 s. Widać też, że Toyota popracowała nad programem bezstopniowej skrzyni CVT, bo podczas przyspieszania silnik spalinowy nie wchodzi już na tak wysokie obroty jak wcześniej. W kabinie jest przyjemnie cicho i tylko podczas gwałtownego przyspieszania silnik daje o sobie znać. Corolla Touring Sports w wypożyczalni podczas spokojnej jazdy poza miastem jest w stanie zadowolić się niewiele ponad czterema litrami benzyny na 100 kilometrów. Jazda autostradą to niecałe 6 l/100 km.

Najlepsze wyniki da się jednak uzyskać w przestrzeni miejskiej. To absolutnie zrozumiałe, ponieważ silnik elektryczny, grający tu pierwsze skrzypce, korzysta z energii odzyskiwanej podczas hamowania, a spalinowy pełni rolę jedynie pomocniczą. Wynik na poziomie 4,3 l/ 100 km, nie jest jakimś wielkim wyczynem, a znam takich, którzy potrafią hybrydową Toyotą Corollą z wypożyczalni PANEK osiągać wyniki poniżej 4 l/100 km.